معرفی کتاب های ریاضی تجربی کنکور
نوشته شده توسط : نازنین نمازی

بهترین کتاب های کنکور

 

ریاضی تجربی مهروماه

کتاب جامع ریاضیات تجربی  مهروماه برای هر فصل ادغام شده است ، اما از چندین ایستگاه تشکیل شده است. به عنوان مثال ، فصل توابع دارای 9 ایستگاه است. در ورودی هر ایستگاه ، بلافاصله پس از یک معرفی کوتاه ، بلافاصله یک یا چند جدول خواهید دید. نویسندگان محترم تمام تلاش خود را کرده اند تا هر آنچه دانشجو برای پاسخگویی به تستها به طور کاملا طبقه بندی شده در جداول مختلف نیاز دارد ، بیاورند. نکته جالب در مورد این جداول این است که آنها معمولاً ستونی به نام مثال دارند که در آن چندین مثال حل شده وجود دارد. این جدول را از جداولی که می توانید در خلاصه ها مشاهده کنید یا خودتان بنویسید متمایز می کند. در قسمت هایی از کتاب درسی که به صورت متن است ، از علائم خوبی برای توصیه ، پیشنهاد و ... استفاده شده است.

 

در قسمت های کلمه به کلمه کتاب درسی ، معمولاً پس از توضیح مقاله ، چند مثال آورده می شود که از خواننده می خواهد آن را بخواند. به این نمونه ها "خواندن" گفته می شود و دانش آموز را قبل از ورود به امتحان آماده می کند. در برخی موارد ، اولین آزمون پس از توضیح یک داستان ، آزمون سختی است که می تواند خواننده را کمی مضطرب کند. به طور کلی می توان گفت که کتاب درسی بسیار جمع و جور و تا حد ممکن کوچک است و خواننده از دیدن آن نمی ترسد. اما سطح نسبتاً بالایی دارد. نویسندگان کتاب جامع کنکور ریاضیات تجربی  مهروماه سبک و سیاق کنکور سراسری را می دانند و کتاب درسی را به گونه ای تالیف کرده اند که در همه موضوعات پوشش کافی داشته باشد. موارد زیر نیز ممکن است در مورد کتاب درسی ذکر شود:

 

تست های کتاب درسی در یک جعبه جداگانه قرار می گیرد ، که به طرح بندی مناسب کتاب و طراحی خوب آن کمک کرده است.

در ایستگاه دوم فصل صفر (بررسی اجمالی اصول) بخشی با عنوان اشتباهات مشترک وجود دارد که ایده بسیار خوبی است. این بخش بیانگر تجربه نویسندگان کتاب است.

در برخی موارد ، حجم جداول مورد استفاده در کتاب درسی کمی افزایش می یابد. این ممکن است به خواننده پیشنهاد کند که ریاضیات یک دوره مفهومی نیست و باید بسیاری از طبقه بندی ها و حالت ها را حفظ کند. البته نباید از مزایای رتبه بندی غافل شد. به عنوان مثال ، در مثلثات ، آنقدر تلاش برای طبقه بندی محتوا انجام شده است که در قسمت زاویه یک راست ، ما به روش تبدیل درجه به رادیان و بالعکس منتقل شده ایم ، و از تعریف رادیان و درجه غفلت شده است.

یکی از ویژگی های عالی این کتاب خلاصه فصل است. در این بخش ، كل كتاب درسی بصورت نمودار خلاصه شده است كه برای استفاده در روزهای منتهی به امتحان ایده آل است.

شاید بهتر باشد بعضی از جداول کتاب های درسی به خلاصه منتقل شوند. در این حالت ، مکالمه فارسی بین خواننده و نویسندگان افزایش می یابد.

در تمام کتابهای درسی و پاسخ تشریحی تستها در نتیجه گیری ریاضی ، عباراتی به زبان فارسی روی فلش نوشته شده است که به فهم راحتتر آن کمک بسیاری می کند. این ویژگی منحصر به فرد این کتاب است. به عنوان مثال ، برای حل تست زیر توجه کنید:

 

ریاضی جامع تجربی خیلی سبز

در کتب درسی تست جامع ریاضیات تجربی  خیلی سبز ، که در جلد اول موجود است ، هر فصل به چندین درس تقسیم شده است. این تقسیم بندی ها به گونه ای است که هر درس حجم کمی دارد و این می تواند تأثیر خوبی بر خواننده بگذارد. کتاب های درسی در درجه اول به صورت نکات و تست ها هستند. نکاتی که بر اساس دانش نویسندگان از کنکور و سبک و سیاق آن نوشته شده است. به عنوان مثال ، مشاهده جملات در کتابهای درسی مانند این بسیار معمول است: "گاهی اوقات ما باید یک قانون تجربی ایجاد کنیم ، به خصوص در توابع مثلثاتی." این جملات دقیقاً تجربیات نویسندگان کتاب است که به خواننده منتقل می شود.

 

با این وجود ، اگر دانش آموز قبلاً آموزش کافی دیده باشد و برخی از این نکات را هنگام حل سوالات مختلف تشریحی یا تستی تجربه کرده باشد ، کتاب درسی این کتاب برای او به منبعی غنی تبدیل می شود که می تواند تمام دانش خود را مرور کند و طبقه بندی کند. اما اگر خواننده کتاب پایه ضعیفی داشته باشد و بخواهد از این کتاب به عنوان اولین منبع آموزشی خود استفاده کند ، زیرا درک عمیقی از علت این نکات ندارد ، مجبور می شود آنها را حفظ کند ، که در نهایت مانع از این می شود حل تست ها.

 

در مقدمه کتاب تست ریاضیات تجربی  خیلی سبز کامل ذکر شده است که کتاب درسی دارای تمرین و آزمون است. تعداد تمرینات (مثالهایی) که توسط خواننده حل می شود بسیار ناچیز است و ما شاهد بیشتری نسبت به نمونه های توصیفی می بینیم. البته با توجه به هدف و محدودیت حجم کتاب ، این انتخاب بدیهی به نظر می رسد. به طور کلی ، به دلیل افزودن تمرینات تشریحی به کتاب های درسی (هر چند کم) ، این کتاب نسبت به کتاب های قدیمی این انتشارات کتاب درسی پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

قبل از ورود به اولین آزمون برای هر مبحث ، معمولاً نمونه هایی از آن در کتاب درسی وجود دارد. اما در برخی موارد این نمونه ها وجود ندارند. به عنوان مثال ، در ابتدای تابع مرکب ، هیچ مثال بیانیه ای قبل از ورود به آزمونها وجود ندارد. این در حالی است که دانشجوی تجربی در سال دوازدهم در حال یادگیری عملکرد مرکب است و قبلاً نمونه ای از آن را ندیده است. همانطور که گفته شد ، علاوه بر مثالها ، تستهایی در کتاب وجود دارد که سعی دارد انواع مختلف تستها را پوشش دهد. در مقدمه ذکر شده است که آزمونهای کتاب درسی به ترتیب ساده مرتب شده اند و باید گفت که این گزاره به طور کلی قابل قبول است. تست های اساسی ساده می توانند اعتماد و اطمینان خواننده را قبل از هر چیز تقویت کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: